Швець Ю.О., Здоровець О.Ф.
КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" ЗОР
Організація проведення дистанційних вебінарів засобами платформи Moodle
Проведення популярних в умовах сьогодення вебінарів вимагає вирішення безлічі організаційних проблем, таких, наприклад, як:
- розсилання запрошень на реєстрацію для участі у вебінарі;
- розсилання покликання до сервісу проведення відеоконференції;
- фіксація за допомогою, як правило, форми опитування всіх тих, хто дійсно був присутній на відеоконференції і які заслуговують отримання сертифікату учасника;
- надання доступу до можливого контрольного заходу після виконання якого, учасник вебінару буде заслуговувати отримання сертифікату;
- підготовка електронних версій сертифікатів та розсилання їх за адресами учасників;
- ведення реєстру сертифікатів;
- вирішення проблем неотримання сертифікату, або коригування особистих даних, які представлено на сертифікаті;
- надання доступу до запису вебінару, якщо він робився під час проведення відеоконференції тощо.
Вирішення всіх таких організаційних питань потребує значних людських витрат та витрат робочого, і не тільки, часу.
Модулі діяльності Moodle (Activity) окрім своїх власних функцій мають певну кількість налаштувань, за допомогою яких можна:
- зробити розсилання заздалегідь створених повідомлень за певним графіком;
- обмежити показ модулю учасникам електронного курсу за певним часом;
- обмежити доступ до модуля діяльності за певними умовами: виконання попередньої діяльності, дати виконання, певної групи користувачів тощо;
- визначити умови завершення виконання завдань модуля діяльності тощо.
Використання таких налаштувань надає можливість автоматизувати певні організаційні дії і створити, так би мовити, певний робочий процес виконання завдань електронного курсу.
Наступний приклад ілюструє варіант організації проведення вебінару засобами Moodle.
В середовищі Moodle створено електронний курс з трьох секцій.
Загальна секція курсу містить наперед встановлений модуль "Форум" (Новини та оголошення заходу), інформацію про спікерів вебінару та посилання до відеозапису вебінару, який отримано під час його проведення.
Перша тематична секція курсу містить інформаційні матеріали вебінару: посилання до презентацій, робочі документи вебінару тощо.
Друга тематична секція курсу містить два модуля діяльності: "Форум" і "Сертифікат курсу".
Для модуля "Форум" обрано тип "Стандартний форум для загального користування" і призначений він для здійснення обговорення тематики вебінару його учасниками. В налаштуваннях форуму встановлено:
- термін доступу до форуму:
- необов'язкова підписка на розсилання повідомлень форуму учасникам курсу;
- умови завершення діяльності - два повідомлення форуму.
Оскільки стандартний пакет Moodle не містить модуля сертифікату, то для організації автоматичної видачі сертифікату було обрано і встановлено розширення "Workplace course certificate". Розширення "Workplace course certificate" має гнучкі налаштування, дозволяє створювати шаблони будь якої складності і підтримується розробниками для останніх версій Moodle. Для модуля "Сертифікат курсу" було встановлено обмеження доступу за умови виконання завдань модуля "Форум", тобто учасник вебінару отримував сертифікат учасника тільки після надсилання двох повідомлень до форуму.
Використовуючи платформу Moodle і даний електронний курс організаційні заходи звелися до наступного:
- створення та наповнення електронного курсу вебінару;
- організація попередньої реєстрації учасників вебінару за допомогою Google-форми (прізвище, ім'я, по батькові, реальна електронна адреса);
- реєстрація учасників вебінару на платформі та зарахування їх до електронного курсу;
- вирішення поточних питань (в основному, як зайти на платформу та до курсу).
Третій пункт цього переліку також можна перекласти на учасників вебінару, налаштувавши самореєстрацію як на платформі Moodle, так і самозарахування до електронного курсу.